جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهار‌شنبه 7 آبان 1399/ شماره 151
توپ پُر خریداران پ پ، قیمت ها در بازار آزاد کاهشی است، دلار نیمایی در یک قدمی 24 هزار و 900 تومان، عقب نشینی دلار صرافی به کانال 27 هزار، ادامه معاملات برنت با 40 دلار و ...
پست های رادیویی مرتبط:

توپ پُر خریداران پ پ
امروز برای خریداران پ پ های نساجی و شیمیایی، روز شارژ سهمیه بود و بعد از دو نوبت کاهش سهمیه، کالاهایی که هفته قبل یا با قیمت پایه یا درصدهای پایین معامله شده بودند، امروز با رقابت های بالای خریداران مواجه شدند. تقاضاهای دو تا سه برابری برای خرید پ پ ها این علامت را می داد که رقابت های سنگینی امروز در پیش است و دقیقا همین اتفاق نیز افتاد. باید منتظر اثرات رقابت های امروز روی قیمت های فردا در بازار آزاد ماند. گروه PVC ها اما بر خلاف پ پ ها، روز آرامی را پشت سر گذاشت و یا با قیمت پایه یا رقابت های جزئی، پرونده ی معاملات امروز را خاتمه داد.

قیمت ها در بازار آزاد کاهشی است
نگاه بازار آزاد بیشتر از آنکه به دلار نیمایی و افزایش روز به روز آن باشد، خیره به دلار صرافی و دلار آزاد است. به رغم اینکه امروز هم میانگین ماهانه افزایشی بود، اما قیمت محصولات پتروشیمی، عمدتا نسبت به دیروز کاهشی بود و در گروه هایی مثل سبک خطی تا 700 تومان کاهش نیز ثبت شد. این کاهش را باید در کنار قیمت های پایه این هفته قرار داد که حتی با وجود افزایش قابل توجه در قیمت های پایه، بیشتر قیمت های اعلام شده در بازار آزاد، مشابه هفته قبل و حتی در برخی، پایین تر از قیمت های هفته قبل است.

دلار نیمایی در یک قدمی 24 هزار و 900 تومان
میانگین ماهانه دلار نیمایی، امروز به 24 هزار و 893 تومان و اختلافِ آن با دلارِ قیمت های دوشنبه 5 آبان، به 291 تومان افزایش، رسید. میانگین ماهانه دلار نیمایی امروز مرز 24 هزار و 800 تومان را شکست و میانگین روزانه دلار نیمایی به کانال 26 هزار و 900 تومان رسید.

عقب نشینی دلار صرافی به کانال 27 هزار
دلار صرافی‌ها که روز گذشته در ساعت پایانی روندی کاهشی را در پیش گرفت و در 28 هزار و 230 تومان به پایان رسید امروز را 280 تومان کاهش آغاز و به کانال 27 هزار تومان عقب نشینی کرد و در 27 هزار و 950 تومان قیمتگذاری شد. اما در ادامه با 100 تومان کاهش مجدد به 27 هزار و 850 تومان رسید. نکته مهم امروز اینکه صرافی بانک ملی قیمتی را برای خرید دلار اعلام نکرده است.

ادامه معاملات برنت با 40 دلار
برنت معاملات روز گذشته را با 40 دلار و 72 سنت به پایان رساند و امروز هم معاملات جهانی نفت با 40 دلار و 61 سنت آغاز شد. قیمت این لحظه برنت 40 دلار و 49 سنت. قیمت هر بشکه نفت آمریکا 38 دلار و 73 سنت.

شاخص کل، کانال یک میلیون 300 را نیز از دست داد
شاخص کل بازار سرمایه که در ابتدای معاملات تا کانال 1 میلیون و 270 هزار عقب نشینی کرد در پایان معاملات با 13 واحد کاهش به 1 میلیون و 288 هزار رسید. گفتنی است شاخص کل بازار سرمایه از 20 مرداد ماه که به بالاترین رشد و 2 میلیون و 65 هزار رسید تا امروز، 776 هزار و 925 واحد کاهش را تجربه کرده است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟